fredag 1 februari 2013

Novellen som inte har något namn(än)

Prolog

Skogen...
Mitt hem.
Där jag bor.
Där jag sover.
Där jag äter.
Där jag överlever.

Staden är alldeles för farlig att bo i för såna som jag. Det var en attack mot alla som bodde i mitt område, men jag hann fly innan det riktigt farliga började. Ingen vet säker varför dom bestämde en attack mot just det området som jag bor i...


Kapitel 1

Vad var det som lät?

Var det en bergslejon, eller en björn? Nej, björnar brukar inte vara så här nära bergen. Dom är ju bara nära floden. Det kan inte ha vari en människa, det har inte varit en människa här på mer en ett år. Det blir lite ensamt men jag har ju min hund Buddy, eller Budd som jag kallar honom. Det var nog inget det var säker bara ett bergslejon som letade efter mat eller något. Det börjar bli vinter så jag måste nog också leta efter mat. Det finns inte så mycket mat på vintern, jag kan ju fortfarande jaga så kött har jag ju, och vatten kan jag få av snön. Men jag behöver helt klart en massa ved. Det måste jag göra nu annars så blir det för mörkt.

När jag väl hade kommit ut så letade jag efter fot spår i leran (efter mat för dagen), men det var inga tass avtryck, det var människors fot avtryck...

Jag sprang mitt snabbaste tillbaka hem, men när jag var halv vägs hem så hörde jag ett skott. Det var någon som sköt mot mig, vad har jag gjort. Eller ja, jag har ju flytt från något jag egentligen inte fick fly från. Men det var ju tre års sen, dom borde ju ha släpp det nu. Eller?

Jag sprang och jag sprang och jag sprang lite till men varför var jag vid floden när jag egentligen borde vara vid berget. Har jag sprungit fel, det kan jag inte ha gjort. Jag har ju bott här i tre år för tusan, jag borde ju kunna det här stället som min egen ficka. Under hela den här tiden har jag inte ens tänkt på vem det var som sköt mot mig? Kanske var det bara en jägare, dom kommer inte hit ofta och när dom väl är här så hör jag bara deras skott. Och efter en dag eller tre så är dom borta igen. 

P.s Jag är inte helt klar men jag ville bara lägga upp den nu haha!
Pp.s Den är kanske inte så JÄTTE bra men det är bara mitt första utkast.

Hoppas att du gillade smygtitten, och om du har något bra namn förslag kommentera!

Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia:D 

2 kommentarer: