torsdag 12 juli 2012

De utvalda bok 1 : tankeläsaren

Det här är min första recension ( jippi ). Det är en recension på serien  De utvalda bok 1 tankeläsaren. 

Min åsikt om boken: Jag tycker att det är en spännande bok. Vissa delar ur boken är lite lång tråkiga men sen tar det en annan sväng och blir spännande igen. Man vill inte släppa boken (jag låg i pyjamas i sängen och läste den hela dagen lång) men det var ganska lång tid sen jag läste den jag tror att det var vid mars eller april. Jag har tänkt att läsa om den till hösten.
Jag gillar att det är en tjej som står i fokus för i vissa böcker är det tjejerna som är svaga men i den här boken är det absolut tvärtemot.

Antal sidor : 479 sidor

Författare : Kristin Cashore
På baksidan : 

Katsa är slagkämpen som ingen kan besegra. Allt förändras när hon möter prins Po - han är mystisk, svår slagen i strid och har ögon som ser rakt igenom henne ... Han för står henne som ingen annan, men vad döljer han??? En farofylld färd tar sin början och Katsa får uppleva sådant hon inte trodde var möjligt. Bottenlös ondska, trofast vänskap och en kärlek så stark att den skrämmer henne... 


  Det är en bra bok om du gillar äventyr,fantasy,action,spänning och kärlek.


Jag vet bilden blev konstig!?.

3 kommentarer:

  1. SV: Hejsan! Tack för berömmet, blev jätte glad! Din blogg är helt ljuvlig, och jag ska "börja läsa" den eller hur man nu ska säga(; Jo, de är helt juuuuvliga! (böckerna "de utvalda" alltså) Va kul att du tagit reda på vad den tredje handlar om! Nu längtar jag nästan ännu mera efter att få läsa den!:D

    H. Frida
    (bökarensböcker: bokarensbocker.blogspot.com)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket jag älskar att läsa din blogg också får sååå bra tips av dig (bok tips)

    mvh/ Olivia ägaren av bloggen

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket jag älskar att läsa din blogg också får sååå bra tips av dig (bok tips)

    mvh/ Olivia ägaren av bloggen

    SvaraRadera