torsdag 12 juli 2012

De utvalda Bok 2 : Monstrets dotter

Min åsikt : Den här boken är en av dom bästa i världen. På baksidan står det karaktärerna man minns och det är väldigt sant. Inte för att skryta men jag läste ut den på en vecka och två eller tre dagar. Men jaja det är en stark bok med ganska starka känslor. Som i den andra boken så är det tjejen som är i fokus. Även om Flamma ( som huvudpersonen heter ) har väldigt mycket skydd så är hon väldigt stark. Men jag tycker att den här är bättre än den första. Men den är kanske inte den bästa i serien jag får vänta tills bok tre kommer ut. Bok tre heter   De utvalda bok 3 Bitterblue ( den heter ialla fall det på engelska )

Sidor : 495 + Bok 3:s Prolog

Författare : Kristin Cashore

På bak sidan : Flammas skönhet slår alla med häpnad. Med tankekraft kan hon få vad hon vill. Men allt hon önskar är att bli sedd som den hon är. Sin egen kraft är hon rädd för. Helst vill hon slippa använda den. Men landet är i kris. När hon kommer till kungens hov för att hjälpa till i jakten på förrädare i riket måste hon lära sig att lita på sitt eget omdöme. Och så möter hon kärleken...


Det är en spännande och dramatisk bok med personerna jag verkligen inte vill släppa. 

Den har allt jag vill ha i en bok fantasy,action.lite drama,spänning och lite kärlek som man inte anar när man börjar läsa...

Helt enkelt en super duper bra bok...

                                                    :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar