lördag 29 december 2012

2012!

Idag så var jag och kollade på lite bokbloggar och så hittade jag en enkät på den "HÄR" bloggen. Den handlar om året som har gått, så ja jag tänkte att den verkade kul. p.s jag har kopierat frågorna från hennes blogg.


Favorit böcker 2012!!!

1. Bästa bok du läste 2012? (du kan bryta ner det till genrer om du vill)
 Det blir ju lite svårt men jag tror att det får bli Divergent av Veronica Roth.

2. Böcker som du hade höga förväntningar för, men som inte alls föll i din smak?
 Det måste bli Oksa Polock. Nepp den var inte alls bra jag läste inte ens ut den.

3. Mest överraskande (på ett bra sätt) bok 2012?
 Hmm...  Jag vet inte faktist.


4. Bok du rekommenderade till folk mest 2012?
 Hunger games av Suzanne Colins.
5. Bästa bokserie du kom över 2012?
Efter som att jag inte gillar att läsa fristående så mycket så har jag ju nästan bara läst serier men jag tror att svaret på den här frågan är... ää jag vet inte.
6. Nya favoritförfattare du upptäckte 2012?
Jag kan omöjligt välja en men Becca Fitzpatrick är i alla fall en av dom.
7. Bästa bok som inte tillhör de genrer du i normala fall läser?
Det är nog "Vampire Academy" för jag gillar vanligt vis inte att läsa om vampyrer men VA serien är en väldigt bra vampyr serie. Så jag tror att det är typ vampyr böcker. Det är väl inte en gener eller?
8. Mest spännande, kan-inte-sluta-läsa bok 2012?
Divergent av Veronica Roth. 

9. Böcker du läste i år som du mycket väl kan läsa om nästa år?
Fallen ängel av Becca Fitzpatrick. Och De utvalda böckerna.



10. Favoritomslag av en bok du läste 2012?
 
 
 11. Mest minnesvärda karaktär 2012?
Tris/Beatrice Pryor från "Divergent" av Veronica Roth

12. Den mest vackert skriva bok läst 2012?
Jellicoe road: av Melina Marchetta

13. Den bok som har haft störst betydelse för dig 2012?
Matchad: av Ally Condie (den höll mig sysselsatt på semestern när jag inte var på stranden.)


14. En bok som du inte förstod varför du väntade till 2012 att läsa? 
Hunger games: av Suzanne Colins


15. Favoritcitat från en bok du läste 2012
"Öh, torris! Minns du vad en kniv är?"
"Öh, Peter minns du vad ett mål är?"
Tris och Peter i Divergent. 

16. Kortaste och längsta bok läst 2012? 
Den kortaste är på 291 sidor och det är "Airhead" av Meg Cabot
Och den längsta är på 508 sidor och det är "De utvalda Monstrets dotter" av Kristin Cashore

17. Favoritförhållande från en bok du läste 2012 (kärlek, familj, vänskap etc.)
Gideon och Gwendolyl från "Rubinröd : Tidlös kärlek" av Kerstin Gier

18. Favoritbok du läste under 2012 av en författare du har läst andra böcker av?
Noras val : av Becca Fitzpatrick.

19. Bästa bok du läst endast för att du fick tipset från någon annan?
Ja, om vi byter ut ordet bästa till sämsta så får det verkligen bli den fördömda Oksa Pollock.

Bokbloggande år 2012!!!

1. En bokblogg som blev din nya favorit under 2012?
Jag har ju inte direkt någon favorit, jag "följer" typ ganska många bokbloggar.

2. En av de bästa recensioner du skrev 2012?
Asså jag tycker att mina recensioner är ganska ringrostiga men jag får jobba på det. Ah! Där har jag mitt bokbloggar mål 2013. Men den bästa är nog på "Lögner" (den första "pretty little liars) det var en skol uppgift och jag la ner sjukt mycket tid på den.

3. Bästa evenemang du varit på (författarsigneringar, mässor,etc)?
Bokmässan!! 


4. Det bästa ögonblick som bokbloggare 2012?
Hm.. När jag fick min första kommentar kanske. Det är alltid kul.

 5. Ditt populäraste inlägg det här året?
 De utvalda: Tankeläsaren (min första recension yey!)

6. Inlägg du önskar hade fått lite mer kärlek?
Jag vet inte...

7. Bästa bokrelaterade upptäckt (hemsidor, affärer etc)?
Den första bok blogg jag såg. Jag kommer då tyvärr inte ihåg vad den hette.

8. Gjorde du klart någon läsutmaning eller mål som du satte vid början av året?
Jag hade inte någon läsutmaning, kanske ska ha en 2013.

Ser framemot...

1. En bok du inte läste 2012 som kommer att bli prioriterad under 2013?
 Hitta Violet Park: av Jenny Valentine.

2. Bok som du ser fram emot 2013?
Höhö! En massa Beautiful creatures (stavade jag rätt där!!??) De utvalda: hemligheternas rike, korsad och en massa mer.  

3. En sak du hoppas att uppnå eller göra med ditt läsande/bloggande 2013?
Bli bättre på att recensera. Och åka till bokmässan igen, det blir ju inte så svårt jag bor ju typ bara 10-20 minuter ifrån Göteborg.

Hoppas det var alla frågor. 

Ha det bra och hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar