lördag 13 april 2013

Hitta Violet Park



 
Titel : Hitta Violet Park

Författare : Jenny Valentine

Sidor : 204

Bokförlag : Atrium Förlag

Engelsk titel : Finding Violet Park

Gener : Drama

Handling : Sextonåriga Lucas Swain blir nyfiken när har hittar en urna lämnad på en taxifirmas kontor. Eftersom han är övertygad om att han känner en förbindelse med den döda gamla damen i urnan - Violet Park - försöker han få tag i den. Men han har ingen aning om att jakten på Violet Park även kommer att leda honom in på mysteriet kring försvinnandet av hans egen far.

Min åsikt : Jag gillar sättet Jenny har skrivit på, och man kan säga att det är en vuxen bok men det är en ungdoms bok. Jag gillar att han aldrig hittar sin pappa, men det är ändå ganska frustrerande. Men jag kan inte säga att hon skriver på ett fult sett, hon skriver jätte fint.

Det var ganska länge sen jag läste den här boken så "Min åsikt" blir inte så fördjupad.

Betyg:


Favorit karaktärer : 
Martha 
Lucas 
Violet park

Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar