lördag 13 april 2013

Trasig soppa



Titel : Trasig soppa

Författare : Jenny Valentine 

Sidor : 252

Bokförlag : Atrium Förlag

Engelsk titel : Broken Soup

Gener : Drama

Handling :
 Positiv.

Negativ.

Det beror på hur man ser det.

En främmande kille knackar Rowan på axeln och ger henne ett fotonegativ. Han menar att hon tappat det, men det är inte hennes. Hon blir förvirrad, men hon har värre saker att oroa sig för. Hennes bror är död. Hennes pappa har stuckit. Hennes mamma vägrar stiga upp ur sängen. Hon måste ta hand om sin yngre syster. Och hålla ihop allt...

Men Rowan blir nyfiken på den mystiske killen och negativet. Vem är han? Varför gav han det till henne? Mysteriet fördjupas när negativet kopieras och det omöjliga framträder.


Min åsikt : Den här boken är bättre än Hitta Violet Park tycker jag, och än en gång så skriver Jenny en fin bok. Men jag har tänkt på att det är alltid någon som är död eller saknas i hennes böcker... Men allt som allt är det en bra bok.

Och det var länge sen jag läste den här så "min åsikt" blir inte så fördjupad.

Betyg : 


Favorit karaktärer : 
 Rowan
Stroma
 Harper
 Bee

Ha det bra och Hej då!

  Bokhälsningar / Olivia :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar