torsdag 2 maj 2013

The Witch Circle Kapitel 4

Kapitel 4

Nästa dag gick trögt, jag började känna mig sjuk. Jag vet inte om det var på grund av det regniga vädret, eller om jag håller på att bli sjuk. När skoldagen var slut så öste det ner. Alla blev hämtade med bil ”Ha! Är dom rädda för lite vatten?” Jag gick lugnt ut ur skolans dörrar. Jag kände dom första dropparna som landade på mig. Jag gillar regn, jag förstår inte hur jag inte har märkt det tidigare. När jag hade gått en bit och kom till skogs delen, så såg jag en katt, min katt Fitch. Vad gör han här? Jag gick fram till honom, men han sprang in i skogen. Jag sprang in efter honom. ”Gud vilken snabb katt jag har!” Tänkte jag. Jag jagade honom anda till en skogs glänta jag aldrig sett förut. Min luva på min jacka hade åkt av mitt huvud, så jag tog upp den igen, men när jag kollade om Fitch var någonstans så hittade jag honom inte. Han måste ha sprungit iväg när jag drog upp luvan. Jag hörde något prassla till i trädet bakom mig, det var säkert bara Fitch, men Fitch var på andra sidan av gläntan. Jag vände mig om långsamt, och tittade upp. Caleb! Det var Caleb som satt på huk på en stor gren.
Jag blev så rädd att jag halkade på den blöta leriga marken och blev väldigt lerig.

Du borde inte låta din katt vara ute.” Sa Caleb
Varför?”
Han är en fin katt, någon kan ta honom.”
Det tror jag inte, han är en gammal, sjuk katt. Plus så är han svart och det finns många vidskepliga människor här såå, jag har nog inget att oroa mig för.”
Okej, det är din katt...”
Vad gör du här egentligen?!”
Är inte det ganska uppenbart? Jag sitter i ett träd.”

Snälla nån...

Ja, jag ser det. Men varför?”
Jag vaktar.”

Vaktar? Vaktar vad då?

Vaktar? Och du vaktar... ett träd?”
Neej...”
Men vad i hela friden vaktar du då?!”
Dig!”

Mig...?!?!?









Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar