söndag 19 maj 2013

The Witch Circle Kapitel 5

Kapitel 5

Innan jag hann blinka så var han nere från trädet, och när han landade var det som om att regnet forsade ner ännu mer än vad det gjorde förut. Vid det här laget var jag redan jätte blöt, så det spelade ingen roll.

Vad menar du med att du vaktar mig?!” Sa jag lite nervöst.
Kom igen, som om du inte vet varför!” Sa han högt
Ööö... skulle jag verkligen fråga om jag visste?!” Sa jag argt.
Du... vi båda vet att du vet varför.”
Men jag har ju sagt att jag inte vet!!!”
Okej, ta det lugnt...”

Det gick några sekunder, och han sa inte något.

Kan du säga vad det är jag inte vet eller!” Sa jag med nästan min argaste röst.
Jag kan inte säga det, jag kan bara visa det. Och är du säker på att du inte vet?”

Okej det där tänker jag inte ens svara på... Och hur kan man inte säga något men visa det?

Okej, visa mig.” Sa jag
Visst, har du boken med dig?”
Hur vet du om den!?”
För att jag också har en...”
Och vad är det för bok då?”

Han svarade inte. Och helt plötsligt så kom Fitch och jamades. Jag böjde mig ner för att ta upp honom, och när jag reste mig upp igen så var Caleb borta. Hur kan han bara försvinna så där? Det här känns inte ens riktigt, det känns som att det är någon annans liv.




Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar /  Olivia :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar