söndag 16 juni 2013

The Witch Circle Kapitel 6

Kapitel 6

Jag sprang hem. Varför känns det här så konstigt? Jag mår illa... Vad är det med Caleb? Jag orkar inte spela hans dumma lekar längre, jag måste få svar.

Dagen efter det konstiga mötet med Caleb, så tog jag med mig boken till skolan. Det regnade nästan mer än vad det gjorde igår. Och förhoppningsvis är han vid den där skogs gläntan idag igen.

När skolan var slut kom Maggie gående mot mig.

Ska du ha skjuts hem eller? Min mamma ska hämta mig.” Sa hon. ”Eller vill du ta en av dina härliga regn promenader?”

Tack, men nej tack. Jag måste leta efter Fitch, mamma SMS:ade och skrev att han inte har varit hemma på ett tag.” Det var en lögn, men hon får inte veta.

Ska jag hjälpa till?”
Ärligt? Du som hatar att vara ute i regnet?”
Nja... Du har rätt.”
Trodde väl det, men det gör inget.”
Okej, syns imorgon!”
Japp!”

Gud vad jag hatar att ljuga! Nu slipper jag i alla fall att oroa mig över att hon får reda på något.

Jag börjar gå och regnet vräker ner. När jag kommer fram till gläntan stannar jag mig i mitten, och bara väntar. Jag tittar upp mot himmelen, japp gråa moln så långt ögat kan se.

Har du trevligt eller?”

Hör jag en röst ropa, jag känner igen den rösten. Det är Caleb. Jag vänder mig om, han är inte där!? Jag kan svära på att han var minst en meter ifrån mig.
Men när jag tänker lite så tar jag några steg till trädet han satt i igår. Och där satt han på samma stora tjocka gren.

Nej, om du faktiskt vill veta så har jag inte det! Så om du är snäll och säger vad det är med den är irriterande boken,”Sa jag och drog fram boken ur min ryggsäck.” så kan jag gå hem sen!”
Jag sa ju att jag inte kan säga det, och dessutom så är det inte jag som kan visa det. Det är bara du.”

Han börjar gå min sjukt på nerverna.

Kan du säga vad det är jag ska göra då, så att jag kan gå hem!”
Du vill verkligen hem, eller hur?”
Säg.vad.det.är.jag,ska,göra!”
Okej” Sa han och hoppade ner från grenen. ”Lägg den i mitten av gläntan, där du stog och 'Inte hade trevligt'.”

Jag gjorde som han sa. Och nu börjar jag faktiskt tvivla på att han vet vad han gör...

Han backade.

Du borde nog backa.”
Varför?”
Gör det bara!” Det var första gången jag hörde honom höja rösten.

Efter ett tag så slutade jag höra regnet, det regnar fortfarande men jag hör det inte. Jag hörde Caleb säga något men jag hör inget. Jag börjar känna mig yr, och jag ser massa vita fläckar. Sen ser jag inget... Jag hör honom men jag ser honom inte.



Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar