fredag 21 juni 2013

The Witch Circle Kapitel 7

Kapitel 7

När jag vaknade kände jag en stor huvudvärk i baksidan av huvudet. Jag öppnar ögonen långsamt, jag är i någon typ av källare. Caleb kommer in genom dörren.

Du slog i huvudet ganska hårt.”
Det är självklart det jag undrar nu.” Sa jag sarkastiskt
Ah, du undrar nog varför du är i en källare och varför jag är här.”
Ööö... JA!”
Ta det lugnt vi är inga kidnappare.” Sa han och gick till ett bord som är i rummet, och hoppade upp på det.
Sa du vi?”
Japp, det gjorde jag.”
Och vilka är vi? Om jag får fråga eller kommer jag få vänta jätte länge för att få veta?”
Det är jag, Charlie, Finn, Grim och Ian.”
Och varför är jag här och vad hände?!”
Hm... Ja, nu var det ju det också... Jo det är så att vi är lite speciella.”Sa han och kliade sig på bakhuvudet.
Hur speciella?”
Jo det är så att vi är... magiker.”
Jag bröt ut i skratt.
Ärligt, det vad det knäppaste jag någonsin hört.”
Okej, men det är sant.”
Vad då, typ som att trolla fram en kanin ur en hatt?”
Nä, mer som att flytta på saker utan att röra dom, skjuta eld klot. Och sådant.”
Jag tror inte på dig.”

Helt plötsligt blev det jätte ljust i rummet, sedan släcktes det och Caleb var på samma plats som innan fast med eld mellan händerna. Det
ser ut som att han håller i en boll av eld.

Det där kan inte vara verkligt.”
Men gud varför tror du inte på mig?!”
För att, för att det där är omöjligt att göra!”
Testa själv då, om det är någon som kan 'trolla' här så är det du.”
Och varför är det jag som kan göra det?”
Gud vad mycket frågor du har. Du kan göra det bäst för att du har mest kraft, för att du är den ända kvinnliga magiken.”
Okej, jag köper att du är en magiker, men varför är jag den ända kvinnliga magikern?”
För att runt 1400-talet och 1600-talet så dödade häxjägarna alla häxor. Men dom trodde att det bara fanns kvinnliga magiker, så dom dödade alla kvinnliga men inte dom manliga.”
Men hur kan jag vara en häxa om alla dog?”
För din mamma var en. Sen vet jag inte hur du kan vara en eller hur din mamma kan ha varit en.”
Hur vet du och inte jag att min mamma var en?”
Det finns ju ingen annan förklaring. Din mamma måste ha varit en.”
Finns det något annat jag borde veta? Typ att det finns vampyrer och varulvar?”
Va inte fånig, självklart finns det inte vampyrer eller varulvar. Men du borde veta att alla magiker har en speciell kraft, min är att känna av när det finns en annan magiker i närheten, Charlies är att resa mellan olika dimensioner, Finn kan bli osynlig, Ian kan kontrollera hjärnor och Grim vet vi inte?”
Vad är min då?”
Vi tror att du kan tankeläsa.”
Tror? Finns det inte något test man kan göra eller något?”
Jo, men då måste du åka till en annan dimension.”

Jag greps plötsligt av panik! Jag har ingen aning hur länge jag har varit här. Tänk om mamma är hemma och typ har ringt polisen eller något?! 


Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar