fredag 22 mars 2013

The Witch circle (jag hittade ett namn!)

Här är prologen av min novell, och den har inget namn än men jag har några namn som cirklar runt i mitt huvud.


Prolog


Hittar du den?”
Ser det ut som det eller! Och vad letar jag ens efter!?” Sa jag med arg röst.
Öö om du inte vet det så ser jag inte dig, du är ju liksom på vinden.”
Kan du inte påminna mig varför jag är här uppe, snälla!” Sa jag med ännu argare röst.
För att du är den bästa systern i hela världen, och när jag var åtta så sa du att det fans spöken där uppe, och sen så sa du att jag inte vågade gå upp där utan en ficklampa. Så du kan se det här som hämnd.”
Okej, det är faktiskt sant men det var för sju år sedan har du inte släppt det än?”
Nej, du vet att jag hatar att vara på vinden efter det och jag vill verkligen upp dit!”
Okej men kan du inte säga varför jag är här uppe och vad jag egentligen letar efter!”
Okej, ta det lugnt! Jag vill att du hittar min gamla docka.”
Ärligt, vill du ha din bortskämda gamla docka Lola!? Vad ska du har henne till då, leka med dina vänner som är ännu mer bortskämda?”
Nej! Hon är faktiskt till ett skolprojekt! Och hitta henne nu jag ska till gallerian med mina vänner om tio minuter.”
Varför ska du ha henne nu skolan börjar ju imorgon. Och jag är faktiskt inte din bekä...”

Jag hann inte säga hela ordet innan jag såg den, en bok med mitt namn på. Det stog Avery. Mitt namn.

Ha det bra och Hej då :D

Bokhälsningar / Olivia :D

1 kommentar: