fredag 22 mars 2013

The Witch Circle Kapitel 1

Kapitel 1

Jenna!” Skrek jag.
Vad?!”
Om du inte skyndar dig så kommer vi att komma för sent till första dagen i skolan!”
Herre gud! Du bryr dig ju typ bara om skolan hela tiden...”
Bla bla bla” Sa jag med en låg och irriterad röst.
Jag kan inte sluta tänka på den där boken som jag hittade igår. Jag satt och tänkte på den hela vägen till skolan.

Nu när vi äntligen hade kommit till skolan så var det dags att veta vilken klass jag kommer att gå i. Jag hoppas bara att det är i samma klass som Maggie, min bästa vän, Annars så blir det här skolåret jätte kul...

Hallå! Avery!” Hörde jag någon ropa på mig långt bakom mig jag vände mig om, det var Maggie. Min glada bästa vän. Hon kom springande mot mig.

Hej!” Sa hon med en väldigt glad röst.
Hej!”
Så har du hört att det kommer att börja två nya i våran klass?” Sa hon våran klass? I så fall så betyder det att vi kom i samma klass.
Våran? Kom vi i samma klass?”
Ja självklart! Du vet man får tjata lite.”
Ja det brukar ju alltid funka.”
Så vad var det du sa om två nya i våran klass?”
Jo, det går runt ett rykte om att det ska börja två nya killar i våran klass, och folk säger att dom är jätte rika och åker i fina dyra bilar med sina chaufförer.”
Är det sant då?” Sa jag lite skeptiskt.
Nja, dom har ju inte kommit än, så ingen vet säkert men det är vad folk säger. Men dom börjar här imorgon så vi får väl vänta och se.”

Skoldagen gick långsamt och jag gjorde inte särskilt mycket, jag satt bra där och lyssnade på dom lektionerna jag hade idag. Och det var inte särskilt många.
Men när jag tillslut hade slutat så skyndade jag mig hem för att kolla in den där boken som jag hittade på vinden igår. Jag vet inte var det är men den är så mystiks på något sätt... Jag måste veta vad det är för någon bok, jag tror inte att det är ett foto album för den har lås på sig och det brukar inte album ha. Och det är definitivt inte en dagbok, det hade jag kommit ihåg. Får väl skynda mig hem och kolla...

Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar