lördag 13 april 2013

The Witch Circle Kapitel 3

Kapitel 3

Vitt ljus...

Vitt ljus var allt jag kunde se, det var ingenting där. Bara vitt. Jag kunde känna mitt hjärtas slag, en så rytmisk puls jag hade. Det kändes konstigt, som om jag var under vatten, eller tyngdlös. Vad var det egentligen som hände? Jag röde boken och sedan blev allting vitt, men varför?

Efter ett tag så hörde jag en röst, den var så dov att jag inte kunde uppfatta vad
den sa eller vem det var. Sedan så hörde jag en födelsedags sång, det lät som
min mamma. Sedan var det någon som sa lugnande ord till någon ”Ta det lugnt,
Avery.” Det måste vara när jag drog ut en tand för första gången. Det var mitt liv, det var mamma. Det var som om mitt liv passerar i
revy. ”Dör jag nu eller?” Jag har hört att det kan bli så när man är nära döden. Men hur kan man dö av att öppna en bok?

Helt plötsligt så var det som om att jag blev uppdragen ur vattnet eller tyngdlösheten, jag såg saker som inte var vita, men vad det var kunde jag inte se. Sen så var jag i mitt rum, hur kunde jag komma dit? Var det bara en dröm? Boken, vart är boken? Den är inte i mitt rum, och jag var rätt säker på att det var här jag var när jag somnade eller vad jag nu gjorde. Jag måste hitta boken, jag måste få veta vad det är för bok. Jag tänker inte vänta mer, jag måste få reda på vad det är med den.

Hur kan den inte vara i mitt rum, jag har letat överallt. Gud, Caleb och Charlie är kanske fortfarande kvar. Jag sprang ner för trappan, min bok, den log precis vid slutet av trappan. Och det log ett papper på den. Det var ett brev.
Det stog :

"Så, du undrar nog vad som hände. Ta reda på det!"

Va? Ta reda på det, hur ska jag göra det då?!





Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar